Jak dobrze zaprezentować auto sprzedawane online

Brandscope 

• Prezentacja produktów sprzedawanych w Internecie odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów używanych, gdzie istotny jest każdy detal.
• Dlatego na rynku zaczynają pojawiać rozwiązania umożliwiające oglądanie sprzedawanych aut online w widoku 360, który pozwala dokładnie obejrzeć samochód przez Internet, bez potrzeby wizyty u sprzedawcy.
• Póki co na tę formę prezentacji samochodu zdecydowało się tylko kilka firm w Polsce, ale eksperci prognozują, że zdjęcia aut w widoku 360 to przyszłość sprzedaży samochodów w sieci.

Jak dobrze zaprezentować auto sprzedawane online

Każdy, kto kiedykolwiek sprzedawał samochód przez Internet wie, jak ważnym elementem tego procesu są dokładne zdjęcia auta. To głównie na ich podstawie Internauci podejmują decyzję o spotkaniu ze sprzedającym, aby móc obejrzeć auto „na żywo”. Dlatego firmy zajmujące się profesjonalną sprzedażą aut szukają zupełnie nowych rozwiązań umożliwiających im zaprezentowanie samochodu online z możliwie jak największą dokładnością.

 

Jednym z najnowszych rozwiązań jest umożliwienie oglądania realnego (nie modelu) auta online w widoku 360. Dzięki niemu klient może dokładnie obejrzeć każdy zewnętrzny i wewnętrzny element wybranego przez siebie modelu samochodu w widoku 360. A w razie potrzeby może wykonać zbliżenie na dowolną część auta, aby upewnić się w jakim jest stanie. W ten sposób klient może zobaczyć cały samochód jak w rzeczywistym salonie.

 

- Dla niektórych to zabrzmi niczym dzieło Sapkowskiego, ale takie są fakty. Coraz więcej różnych produktów kupujemy w sieci, a samochody były jedynie kwestią czasu. W USA tego typu rozwiązanie już działa dając doskonałe rezultaty. Polski rynek do zrobienia tego typu kroku musiał dojrzeć, ale sądząc po zainteresowaniu oraz prowadzonych przez nas rozmowach, w końcu nadszedł ten czas. Co zresztą nie dziwi, dysponujemy bowiem jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie i technologicznie rozwiązań do fotografii i prezentacji samochodów online w widoku 360 w Europie.

Skoro życie w coraz większym stopniu można sobie ułatwiać, to czemu tego nie robić? Możliwość dokładnego obejrzenia samochodu z poziomu fotela - czy można sobie wyobrazić wyższy poziom wygody? - mówi Andrzej Wrona z Virtual Car 360, firmy oferującej rozwiązania umożliwiające tworzenie prezentacji samochodów online w widoku 360

 

Jak to działa?

Oglądanie auta online w widoku 360 jest możliwe dzięki specjalnej platformie obrotowej będącej jednocześnie studiem fotograficznym. Platforma pozwala na obracanie fotografowanego samochodu w czasie sesji zdjęciowej bez konieczności zmiany pozycji aparatu fotograficznego, co skraca czas wykonania całej sesji zdjęciowej do 10 minut. Platformę wraz z ze ścianami bocznymi tworzy kompletny photobox wykonany z aluminium oraz specjalnych materiałów. Tworzy w ten sposób studio fotograficzne, w większości odseparowane od światła zewnętrznego. Oświetlenie studia eliminuje niekorzystne odbicia i refleksy na karoserii oraz pozwala na efektywne zaprezentowanie samochodu.

 

- W praktyce oznacza to, że klient widzi nie tylko każdy zewnętrzny detal samochodu, ale i całe wnętrze. Na przykład nasi klienci mają możliwość zamówienia samochodu z dostawą do domu. A to oznacza, że zobaczą samochód na żywo dopiero w momencie jego odbioru. Dlatego aby skorzystali z naszej oferty muszą mieć możliwość dokładnego obejrzenia niemal każdego elementu auta. Zakładamy, że prezentacja pojazdu w widoku 360 spełnia tę potrzebę. Klient może obejrzeć auto z każdej strony, otworzyć drzwi i zasiąść wirtualnie za kierownicą z możliwością rozejrzenia się po całym wnętrzu, włącznie z podsufitką auta – opowiada Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl, platformy sprzedaży samochodów pokontraktowych online, która jak jedna z pierwszych firm w Polsce wdrożyła prezentację samochodów w widoku 360

 

Czy auto w widoku 360 przekonuje do sprzedaży?

Z danych Master1.pl wynika, że aż 64% klientów zainteresowanych pozyskaniem samochodu pokontraktowego w abonamencie w 100% przez Internet zamawia je z dostawą do domu (door-to-door). Oznacza to, że nie widzą pojazdu i nie jeżdżą nim przed zawarciem transakcji, a opinię na temat auta wyrabiają sobie na podstawie zdjęć znajdujących się na Master1.pl.

 

- Jest to chyba najlepsze potwierdzenie, że jeśli klient ma możliwość szczegółowego obejrzenia samochodu w sieci, to może zrezygnować z potrzeby oglądania go na żywo - dodaje Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl, należącej do Grupy Masterlease.

 

 

 

Źródło: Master1.pl

Brandscope
autor

Brandscope